Geo triangle studs

Gillar dessa örhängen från Gina Tricot - försöker hitta ett par som kan ta mina forna (och trasiga) favoriters plats men det går sådär... har dock kollat på dessa i butik några gånger och de är faktiskt tjusiga så vi får väl se.

Maj 30, 2012



Lite bilder från dagen! Nu har jag precis ätit en sen middag och ska snart hoppa in i duschen, först en liten "efter-maten-fika" med Henrik.

Ny blus & nya sandaler

Är sjukt trött så de bästa bilderna utan enorma påsar under ögonen blev två "ta-på-håret-bilder". haha.


Två nya ting på - blusen kommer ifrån Gina Tricot och som sagt, den kändes inte riktigt som min stil men jag gillar den ändå! Till converse ser den mer vardaglig ut på vilket jag gillar - så fort jag byter till sandalerna så ser jag mer uppklädd ut, vilket kan vara fint ibland det också. På den sista bilden ser ni mina nya sandaler som jag visade i ett inlägg lite längre ned - ni hittar dem på Din Sko och de kostar 299 kronor - kap!

Genomskinligt


Vad mycket naggellack jag har kvar... haha.


Oooops, ännu ett par sandaler. Det dök upp ett litet paket igår som innehöll dessa - beställde dem tidigare men de hade lite små skavanker så jag beställde ett par nya. Dessa har dock också några skavanker men nu orkar jag inte skicka tillbaka dem och för 199 kr minus 20% så är det OK i alla fall. Från H&M.

Piffigt värre



I fredags köpte jag mig ett plagg som vid första anblick inte alls kändes som jag men jag fastnade för det i alla fall. Det är lite "piffigare" än vad jag är van vid, men jag tror det blir toppen till ett par jeans/jeansshorts & converse om inte annat. Bättre bilder kommer!

New in



Fina & nya. Jag älskar att köpa sandaler - ni kommer märka det nu när det vankas sommar, hehe.

Lite färg



Man får färg ganska fort när man har grundat i Thailand tidigare i år - började blekna rejält men en & halv ledig dag i solen har gjort att jag fått lite mer färg i alla fall. Inte för att brun hy är det viktigaste som finns men på något vis så känner jag mig mycket fräschare och snyggare när jag inte är så blek - någon som är likadan? Sak samma. Har precis ätit god mat & lite efterrätt på det (glass) och nu är tvättmaskinen igång - hänger i soffan med en kopp kaffe och datorn tills den är klar.

Lejon!



Kolla in mina nya örhängen - tjusiga som få och lite lagom roliga sådär. Bra storlek på dem också :) gillar dem som sjutton. Från H&M / 50 kronor.

Kärlek



Mina och Henriks fotavtryck ♥ Bilden är tagen på alla hjärtans dag (åh, gossigos, hehe) i Thailand under vår första resa dit, 2007. Tycker den är himla söt.

Tisdag den tjugoandra maj


Bordeaux



Nämde vita, låga converse i mitt inlägg här nedanför (om mina favoritskor) men så hittade jag dessa på Scoretts hemsida - upp på önskelistan med dem! Fantastiskt fin färg.

Favoriterna



Mina favoritskor just nu - två olika modeller, 4 olika färger. Converse är converse, snygga och funkar till allt! Äntligen har jag både ett par svarta & ett par röda - nu är jag sugen på ett par vita låga också. Hehe. Gympaskorna är verkligen världens skönaste och jag rekommenderar dem verkligen - de är dessutom löparskor vilket märks, det är sjukt lätta & jag blir alltid sugen på att springa när jag har dem på mig :) Puma Faas 300 W heter dem.

Både och



Randig, mönstrad & svart. Ful & snygg på samma gång. Jag gillar't! 350 kronor / Monki. Ska nog ta och spana efter den här blusen nästa gång jag får chansen.

Solstol



Solstolen har åkt fram från förrådet nu när sommaren börjar komma smygande - lite smutsig och tilltufsad men fortfarande lika tjusig (tycker jag)! Brukar inte sola i den utan har den mest som en fin liten pryl på altanen - vet inte riktigt vart jag ska ha den någonstans i år men jag kommer nog på något bra. Köpte den på H&M (Fashion against aids) för... 2 år sedan kanske? Det var i alla fall kärlek vid första ögonkastet så jag släpade hem den jäkeln :)

Koh Samet



Ett par bilder från semesterresans andra del på Koh Samet. Jag gillar att publicera semesterbilderna på bloggen för det är så enkelt att titta på dem då om man får lust :) Nu ska jag ta och fixa mig lite kaffe och sätta mig ute på altanen och njuta av det härliga vädret!

För fötterna



För fötterna x 3. Fina va? Från H&M.

Marängsviss



Tog en promenad till centrum alldeles nyss och handlade hem grädde, glass, bananer, chokladsås och maränger... japp, det är marängsviss på G! Blev sjukt sugen på det igår och nu kunde jag bara inte låta bli att gå och handla det! Men först mat såklart & det ska jag laga nu, pastasås blir det - enkelt och snabbt.

Detaljer



Två detaljer från sovrummet.

Maj 17, 2012



Jag och Henrik tog en promenad i solen och gick till ICA och handlade mat och två stekpannor. Hittade ett paket från H&M i min rygga som jag glömt, hämtade ut det för någon dag sedan - plagget var fint men för stort. Efter det blev det kaffe och tidningsläsande & lite Vampire diaries på det (besatt). Imorgon är det också en ledig dag på schemat, härligt, härligt! Är det OK väder kanske det blir lite påtande i våran pyttelilla trädgård men vi får väl se vad som händer och sker!

Peachy



Köpte mig en rouge igår, vet inte om den är något bra eller blir fin på men den var inte särskilt dyr så jag chansade! Den jag har är fin men ganska mörk och höstig & det passar sig ju inte så bra nu känner jag - denna är persikofärgad med lite glitter i sig, lite vårigare! Brukar köpa mina från Make-up store men då plånboken inte är så tjock för tillfället så testar jag denna från Gina Tricot - nyansen heter Peachy och priset är 49 kronor.

Onsdag

Jag på tåget!

Glittriga naglar & morgonkaffet.

På väg hem från ICA. Älskar doften från buskarna med de vita små blommorna - luktar vår & sommar.


Helskotta vad trött jag är idag - sov inget vidare inatt på grund av en snarkande pojkvän + att när jag väl somnat så vaknade jag stup i kvarten och var tvungen att springa upp och dricka hela tiden... nåja, är ju ledig imorgon så jag får ta igen sömnen då helt enkelt :) Nu kollar jag på Kniven mot strupen på TV, de är nämligen i mina gamla hemtrakter i detta avsnitt - Fagersta. hehe. Trevlig kväll!

Bloglovin

Följ min blogg med Bloglovin. Ja, man kan göra det om man vill alltså :)

Tisdag, 15



4 bilder från mobilen (idag & igår). Nu blir det Vampire diaries på datorn och lite snacks till det tror jag minsann.

Lyckopalm



Äntligen har vi lite grönt i vardagsrummet igen - tog en paus från blommor eftersom jag bara lyckas ta livet av dem... får väl se hur det går med den här lilla lyckopalmen, hehe. Förhoppningsvis bra, för den livar upp så fint i fönstret. Älskar gröna blad.

Lördag till söndag



I lördags åkte jag och Henrik och hälsade på Frida och Daniel (som tillfälligt bor i Södertälje) & vi hade det väldigt trevligt - besöket innehöll bland annat god mat, fika, godis, massa snack, övernattning, pizza i solen & en massa söta djur. Fint som snus var det! Kul att de har flyttat lite närmare nu. Vi kom hem igår kväll och jag orkade inte blogga då så jag slänger upp några bilder nu istället.

Tre par



3 par skor från Din Sko som jag skulle vilja spana in lite närmare.

Underbart



Nu när vädret suger så drömmer jag mig bort till det här... underbart ♥

Puma / FAAS 300 W - part 2



Det blev ett par svarta också ♥

Ett par svarta också



Nämen vad har vi här då? Får man köpa flera par converse i olika färger så borde man ju få göra det med andra skor också... skor som är både snygga OCH sjukt sköna. Hehe.

Klädstången



Börjar bli riktigt nöjd med innehållet på min klädstång - har fler överdelar än någonsin och nu när jag använder jeans mest hela tiden känner jag mig tjusig mycket oftare vilket är trevligt! Behöver dock fler par jeans (såklart, hehe) så de två jag har kan få vila ibland, hoppas jag hittar några snygga snart! Upptäckte dock när jag städade igår att vårat sovrum blev så stort, fint & luftigt när jag plockade bort klädstången... och lättare att städa, haha. Har dock inte plats för kläderna i min pyttelilla garderob så jag får helt enkelt ha kvar den. Ett tag till i alla fall :)

sunday 6

Invigde mina nya byxor med det tjusiga mönstret idag!


Efter dagens storstädning åkte vi till sibylla och unnande oss varsin hamburgare.


Jag hittade världens sötaste chokladboll i form av en gris på ICA! Blev bra sugen på att köpa en men hoppade... nästa gång kanske.


Idag har jag storstädat och tvättat och det är så skönt att det är gjort! Vädrade ur hela huset också och det är så härligt när det är sådär friskt & kyligt inne när man har städat. Nu ska jag inte göra något mer vettigt idag alls faktiskt, nu får det vara nog :) Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, funderar på en promenix men vi får la se hur det blir.

Saturday 5

Go och glad (och lite sur, hehe) på väg till jobbet.


Det är fint när alla träd blommar!


En fin & blå cykel.


Kyrka på vägen.


min vanliga "uppifrånbild".


Mitt nya mobilskal! Coolt var ordet.


Idag blir det en riktig myslördag med våfflor till middag & jordnötsringar till efterrätt :) Härligt, härligt. Killen ska kolla på hockey så jag tänkte moffa gottigheter framför någon säsong av vampire diaries - mycket trevligare om jag får säga det själv, hehe. Älskart.

Mönstrat



Trodde jag var trött på den här typen av mönster men tydligen så förändras min smak när våren kommer för nu drogs jag till det här plagget som flugor dras till koskit... eller något, haha.

Friday 4

"Min lilla kyckling" sa Henrik. Förmodligen för att jag har en gul kofta på mig idag.


Grått väder idag, tur att vissa växter lyser upp tillvaron.


Handla maaaat. Det blir pasta/pastasås.


Kolla vilken söt liten cola-burk jag fick i Göteborg! Den ska stå som prydnad har jag bestämt. Har inte bestämt vart än så den får stå brevid min söta lampa så länge.

Vår



Våren - årets vackraste årstid? Känns som det.

1:a maj, 2012

Utanför dörren spanade jag på mina plättar i luften - kom på att jag glömt att vattna dem men de lever fortfarande.

Ute på gatan stod grannen och meckade med sin båt & vi tittade på en stund, hehe.

Jag fotade mig själv uppifrån som vanligt!

Det är så härligt att vara ute när solen skiner & himlen är blå!


Vad härligt det är att vakna till en dag med strålande solsken! Vi klädde & gjorde i ordning oss ganska raskt och stack sedan upp till Hans & Jenny (och kidsen) där vi spenderat dagen i solen, hoppat studsmatta och fikat. Nu är vi hemma en liten snabbis bara, vi ska strax upp igen och grilla litegrann - trevligt, trevligt!

Chang & Samet



Ett gäng semesterbilder från resan i mars. Nu känner vi oss förresten färdiga med Thailand efter att ha besökt 4 olika ställen - får se vart det bär av nästa gång vi reser. Nu känner jag dock för att lägga merparten av pengarna på huset & inredning istället! Vi får la se hur det blir :)