earrings.



Köpte dessa örhängen inför midsommar - hittade inget fint att ha på mig så jag tänkte att jag åtminstone kunde ha ett par söta örhängen. Inget av paren fick dock hänga med men vi får väl se, jag kanske kan få användning för dem en annan gång istället. Båda från H&M.

world.



Min nya bricka! Jag som älskar kartor kunde liksom inte låta bli. Som tur var så var det ingen dyr liten sak - 99 kronor / Indiska.

t-shirt.

 


Ny t-shirt - hiss eller diss? Jag gillar den massor såklart, annars skulle jag ju inte ha köpt den, hehe. Matchar man den med ett par svarta, lite finare byxor känner man sig uppklädd, med jeans och converse tvärtom. Perfa.

inspiration.

Den där väskan är ju sjukt fin!

Coolaste armbandet ever. Vill veta vart det är ifrån!

3 sista bilder är bara så fina.

[source]

tattoo.

[source]


Är sjukt sugen på att tatuera mig! Vill göra åtminstone en till men jag har egentligen hundra idéer jag vill göra, haha. Har ju en på vänstra armen och nu skulle jag vilja göra en på högra armen också - gillar tatueringen här ovanför (det är inte min alltså), gillar väldigt enkla tatueringar.

boots.



Angelicas
 nya boots från Bik Bok ser fina ut - får ta och spana in dem nästa gång jag är i stan.

Strawberries.



Hoppas alla hade en fin midsommar - det hade i alla fall jag! Tog inte så mycket bilder utan passade mest på att umgås med familjen min. Nu är det mys hemma som gäller.

Glad midsommar!

Hinner inte blogga något just nu och snart åker jag iväg till mor, hoppas alla får en himla trevlig midsommar nu! Ses på lördag eller söndag!

cool.

Skulle vilja ha ett par skor liknande de här ovan - kanske inte just dessa färger och mönster även om de är himla coola, men den där modellen är sjukt fin. Gillar i och för sig skon här ovanför väldigt mycket också, precis som den är - men en neutral variant hade kanske suttit snäppet bättre. Från Scorett.

style.


[Source / kollage: jag]

lights.



Älskar mina ljusbollar från Thailand - önskar att jag köpt flera förpackningar i olika färger. Kollade efter dem på Koh Chang / Koh Samet och de hade liknande men inte alls lika fina och "bra" som dessa jag hittade på Koh Samui - antingen har de börjat göra dem sämre eller så hade Samui finare bollar helt enkelt.

Pinterest #2.

[Source]


Pinterest-favoriter (en del av dem) från senaste veckan. Fortfarande ett stort fan, pinnar & pinnar & pinnar... Snacka om att samla all inspiration på ett grymt sätt, bättre än bloggen - faktiskt. Hojta till om någon vill ha en invite eller så - ange din mailadress bara så kan jag skicka en.

bookworm.

[source]


En bokmal som jag skulle inte tacka nej till det här iphone-skalet. Älskart!

Jumper skirt & boots.



Tre snygga grejer - tre snygga grejer som dessutom skulle vara fina ihop tror jag minsann så jag kan också säga att jag gärna skulle gå klädd såhär idag. Finemang!

Kjol & tröja Topshop / skor Scorett

todays lunch.



Världens enklaste lunch, god är den också!
1 burk tonfisk, 1 burk creme fraiche paprika/chili, sallad, grönsaker, tortillabröd.
Blanda tonfisken med creme fraichen (man kan även ha i lite röd lök i detta & då använder jag all creme fraiche, annars brukar jag inte ha i riktigt hela burken).
Lägg tortillabrödet på en tallrik, på med sallad & grönsaker & tonfiskröran.
Vik ihop.
ÄT!

nails.

[source]


Hur fint?! och underbar färgkombo, önskar man pallade göra sånt här själv också. En vacker dag ska jag orka. Klickar ni på den rosa länken ovan kommer ni direkt till en tutorial i alla fall.

Stripes.



Mer nytt. Randig & figurnära, ljusblå & vit. Den känns sådär lagom enkel & lite somrig & jag föll för den på en gång. Finska flaggan sa Henrik. Fin till bruna ben säger jag, hehe. Nu vill jag ha en randig klänning i en lös modell också, gärna svart & vit. 199 kronor / Lindex.

Leopard.



Nya sandaler! Någon uppmärksam typ kanske ser att det är samma modell som mina svarta jag köpte för ett tag sedan? Gillar verkligen modellen och dessa i leopard känns nästa som en helt annan sandal så det fick bli dem också, hehe. 299 kronor / Din Sko.

Pinterest.

[source] Mina senaste favoritpins.


Har ni Pinterest? Om, och om ni är duktiga på att pinna fina saker - skriv gärna vad ni heter så jag kan följa er! Själv älskar jag pinterest, kan sitta i hundra år och glo på bilder och pinna, hehe. Om ni klickar på länken ovan så hittar ni mig.

Gitarr.



Mina tre favoritprylar i vardagsrummet (just nu): miniblomman, tidskriftsamlaren och gitarren (tur att killen har flera så jag kan få använda en som inredningspryl, hehe). Längtar för övrigt tills vi ska göra om lite i vardagsrummet (måla om och möblera om) men det duger definitivt så länge. Har hittat lite fina prints jag vill köpa och hänga upp också - måste bara ta mig råd, hehe.

Shirt dress.

[asos.com]


Använder inte klänning så ofta nuförtiden (mer på sommaren dock, kan värmen komma tillbaka snart?) men den här föll jag hårt för. Söt!

You.

[source]

Bookshelf.

[source]


Önskar att jag hade en sådan här bokhylla hemma - hallelujah för en bokmal som mig. Nu har jag långt ifrån så högt i tak men en vacker dag ska jag ha böcker från golv till tak i ett helt rum... fantastiskt.

Neon.

[source]


Håller med Alexandra, neongula Vans - ja tack!

Smoke maxi skirt.



Cool kjol - till en enkel t-shirt eller ett linne & ett par simpla skor (för min del) är den nog en riktig hit. Från Topshop.

Moments.

Cupcakes.



Satt och bläddrade bland gamla bilder och hittade den här - måste leta upp dessa små söta små skålar med lock, de ska definitivt få pryda någon plats här i hemmet.

Things I like

Source: moecum.tumblr.com

Source: heavenishere.tumblr.com

Source: iainclaridge.co.uk

Source: weekdaycarnival.blogspot.com

Source: fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net

Source: etsy.com

Source: flickr.com

Source: fiveminutegetaway.icanhascheezburger.com

Source: rodeo.net

Source: etsy.com

Source: etsy.com


Lite bilder jag "pinnat" på Pinterest på sistone.

Miami



Ny t-shirt. Perfekt längd (ganska kort) & jag gillar trycket massor (både på denna och den andra) - får lite semestervibbar av den :) Passformen gör den superfin till jeans med lite högre midja vilket är ett extra plus. H&M / 50 kronor.

...

batiste & gina tricot



Nytt på "skönhetsfronten" - läppglans och torrschampoo. Torrschampoo har jag aldrig provat någon gång men jag känner att det är dags nu, tvättar håret varje dag och jag får för mig att det inte är så bra. Läppglanset är ifrån Gina Tricot & heter Poppy orange - jag har det i poppy Red & gillar det massor så det fick bli en färg till.

Juni 1, 2012

Tröja Gina Tricot / jeans H&M / skor Din Sko / väska H&M / kappa Monki / halsband (som knappt syns) Gina Tricot


Idag har jag härjat runt och inte fått något vettigt gjort känner jag - waste of en ledig dag helt enkelt, haha. Kollade efter den där t-shirten jag nämde i inlägget under men den fanns inte i min storlek :( Får kolla efter den på söndag inne i stan istället. Har i alla fall köpt mig ett par nya hörlurar som inte mördar/krossar mina öron när jag använt dem mer än tio minuter (pendlar ganska långt om morgnarna, måste kunna lyssna på musik!) & så hittade jag en fin blus som jag inte köpte (varför gjorde jag inte det?!?!) - var in en sväng på IKEA också och köpte 4 skolådor & en stor förvaringspåse som jag ska fylla med kläder. Ja, det var den dagen det. Nu är det kaffedags!

T-shirts



Köpte två söta t-shirts häromdagen och jag gillar dem verkligen massor! Söta tryck (den rosa har ett annat print) och de är perfekta i både längde & bredd! T-shirten finns även i grönt (med ett annat print) & jag funderar på att köpa den med eftersom jag gillar dessa så mycket. Från H&M / 50 kr styck.