Lovely...

Tänk om man kunde fått hänga här idag, med poolen på ena sidan och havet på den andra... Även om jag precis har haft semester så betyder inte det att jag är nöjd - jag åker gärna igen, nu på en gång :)

Weird

Det känns lite knasigt att inte vara på semester längre - från Thailand till Bålsta liksom.

I'm back in Sweden

Go och glad klockan sju på morgonen, sitter på båten som tog oss från Koh Samet till fastlandet.

Halv nio igår kväll landade vi hemma i vårt lilla hus & det kändes lite konstigt att inte vara i Thailand längre - men det är både skönt och tråkigt på samma gång. Vaknade rätt tidigt idag och har packat upp resväskan, nu vet jag dock inte vad jag ska göra - bara slappa tror jag, känner mig lite seg i huvudet, men sen måste vi handla och fylla på kylen. Tänkte att jag ska göra en liten sammanfattning om resan sen (öarna & hotell osv) till imorgon eller senare idag, har fått många frågor nämligen så jag tänkte försöka svara på dem :) Vi verkar ha kommit hem till vårväder i alla fall och det är skönt, man slipper frysa så förbannat, hehe.

No, I don't want to leave but I must keep moving ahead

Hej då underbara Thailand. Jag kommer sakna din värme, dina stränder, ditt blåa hav & hur du får mig att känna. LYCKA.

The last, lovely day

Det är jag som sitter där borta, hehe.

Sista dagen idag - vi åt frukost tidigt och har hängt på stranden hela dagen - spelat strandtennis och badat en jäkla massa. vi är väl inte sådär jättesugna på att åka hem även om vi saknar saker som spagetti & köttfärssås, chili con carne & kebabtallrik, hehe. Imorgon vid halv sju på morgonen ska vi bli upphämtade här på hotellet, flyget avgår 12.55. Vi är hemma imorgon kväll men jag tror inte jag kommer att uppdatera förrän dagen efter. Åh vad jag kommer sakna det här, vi har verkligen haft en riktig toppensemester ♥

I don´t want to leave this

Mitt pyttelilla huvud där ute, haha.

Bilder från igår & idag (två sista), fotade inte så mycket idag.

Dagen har varit stekhet och solig, det blev lite moln mot eftermiddagen så då passade vi på att njuta av den "svala" vinden. Här på Koh Samet är det lite lugnare för oss, lite mer slappa vid havet & bada - Koh Chang var en lite roligare ö att flänga runt på :) Idag har vi badat en himla massa, haft på oss snorkel och rumlat runt i vågorna som var riktigt höga ibland. Kul! Men nu närmar sig hemresan, imorgon är sista dagen här, i övermorgon påbörjas resan hem. Dumt! Jag älskar sol & värme, vill stanna forever typ. Fast då skulle jag sakna en massa människor där hemma, de får komma ner till mig helt enkelt. hehe.

Sunny saturday

Henrik käkar frulle!

Jag poserar efter frukosten.

Havet var väldigt nära idag, man brukar få gå en bra bit ner till vattnet när man ska bada annars.

Den här lilla kotten hängde under Henriks solstol i ett par timmar.

Jag brukar ha ett par andra bikinitrosor på mig som ni kanske ser. hehe.

Såhär såg jag ut för en liten stund sedan!

Idag har solen skinit igen - vädret de rapporterar verkar gälla nätterna på det här stället. Nåja. Idag var jag dock inte ute i solen så länge, fick en fruktansvärd huvudvärk så jag var tvungen att gå till rummet och sova. När jag vaknade för en stund sedan mådde jag bättre så vi tog moppen till 7/11 och åkte & köpte en massa chips, gött! Om ett tag vankas det middag och det blir nog på Ploy som vanligt - är ni på samet så rekommenderar jag det matstället, bästa thaimaten jag ätit denna resa!

Sunny day!

Jag balanserar på plankan från frukosten.

Härliga havet!

Vårat hotell är där bakom träden.

Sånahär bilder tog jag varje dag på förra semestern :)

"Våran" strand.

Dagen började molnigt men efter en halvtimme på beachen så var himlen klarblå och solen sken! Allt blir så mycket mysigare när solen skiner, älskart! Havet är klart & ljusblått, sanden kritvit... härligt, härligt. Vi hängde bara på våran strand idag, vi har ju inte gjort det förut så det var dags nu. Jag gick och köpte ett strandtennis-kit i den lilla butiken på hotellet så Henrik blev nöjd - vi spelade en hel del, käkade massor av glass och läste. En väldigt trevlig dag helt enkelt!

Cloudy day

Blev inte så mycket bilder idag, vi trodde systemkameran var trasig så jag hade bara med mig min lilla kamera och den är inte lika rolig att fota med.

Hallå! Idag har det varit mulet hela dagen och det verkar som att det ska vara det resten av veckan - solen ska börja skina när vi åker hem, haha. Nåja. Eftersom det varit mulet så tog vi en promenad förbi typ 5 stränder idag och kikade lite, sen gick vi tillbaka till vår strand och då tittade solen NÄSTAN igenom molnen så vi la oss i en varsin solstol en liten stund. Jag måste säga att jag inte är så förtjust i Koh Samet - det är fint men så himla mycket folk överallt! Även på de små stränderna & det kommer folk med båt hela tiden och så ligger båtarna kvar i vattnet. Det blir så... trångt! Som vår strand, helt fantastiskt fin men man ser det knappt för allt skit som är i vägen! På Koh Chang var det inte ens en bråkdel med människor, väldigt lugnt och tomt på stränderna och inga solstolar eller båtar. Så vi saknar Koh Chang helt enkelt! Men sånt är livet. Koh Samet är i alla fall väldigt mysigt på kvällen och vi hittade en bra restaurang igår där vi åt den godaste thaimaten hittills på resan så där är det tummen upp :)

Wednesday on Samet

Jag vid frukosten och vår utsikt där vi satt.

Ao Pudsa.

Morgonen började soligt men sen blev det molnigt - Koh Changs väder verkar ha följt efter oss hit, hehe. Det är dock lite varmare här vilket gillas. Förra resan hade vi verkligen kanonväder, strålande sol varje dag - på den här har det varit lite sämre, solen har alltid skinit men aldrig en hel dag. Nåja. Efter frukosten puttrade vi iväg på världens sämsta vägar - vi stannade vid en strand och drack lite vatten & sen åkte vi vidare till stranden Ao Pudsa där vi hängde resten av dagen. Mysig strand, ganska liten och mindre folk. Nu är vi på hotellrummet och slappar i sängen, om någon timme är det middagsdags, gott!

We have arrived

På färjan från Koh Chang.

På fastlandet där vi väntade på färjan.

Vi åkte i en söt & färgglad färja över till Koh Samet.

Hotellrummet.

Stranden vid hotellet.

Vid hotellet.

Det finns en liten & stenig strand på sidan av hotellet också.

Hallå! Nu är vi framme på nästa ö - Koh Samet. Resan gick bra & rätt fort, vi fick dock vänta på färjan över i en och en halv timme men vi gick och satte oss på en bar och tog en öl och bara chillade så det var inte så farligt. Men jäklar vad varmt det är här, Koh Changs värme är ingenting, där var det ändå rätt svalt på kvällarna - här är det stekhett! Så både jag och Henrik har dragit på oss en väldigt jobbig huvudvärk så det blir tidig kväll idag. Sanden här är nog den finaste jag någonsin har sett, dock så är det väldigt mycket solstolar på stranden där vi bor vilket är lite tråkigt - på Koh Chang var det knappt en solstol. Men på den här ön har vi bestämt oss för att utforska en ny strand varje dag i princip, så vi får väl se vilken vi gillar bäst :) Hotellrummet är väldigt fint & vi har ett väldigt stort badrum - hotellet verkar soft så det här ska nog bli bra! Nä, nu säger jag godnatt, ses imorgon!

Next stop

Random bilder härifrån Koh Chang! Nu är vi på väg till nästa ö, vet inte riktigt när vi kommer fram eller hur fort det kommer gå men jag antar & hoppas att jag kommer uppdatera som vanligt till kvällen (kvällen här alltså), så vi ses sen :)

The last night

En "flottig" & lite trött Johanna :) Man ser alltid lite sunkig ut i blixtens sken, hehe.

Lite för söt drink för min smak (den rosa), men den slank ner ändå.

Sista kvällen på Koh Chang spenderade vi på stranden - åt mat, drack drinkar och kollade på eldshow. Hann även med att köpa en till bikini :) Vid hotellet stannade vi vid kaffebaren och drack en kaffe, behövde lite extra energi till packningen - den är dock klar nu, jäklar vad man är duktig på att sprida ut sina grejer. Hehe. Tur att man inte har alltför mycket prylar med sig, resväskan är dock fullare nu - har inte packat lika noga som jag gjorde innan avresa. Nu ska jag läsa lite och sen sova, är tröttis. Kram på er!

A monday on Koh Chang

En liten kik på min nya bikini - är sugen på ännu en (i en annan färg/mönster såklart). Eftersom jag gått ner en hel del i vikt så passar inte mina bikinisar så bra har jag märkt, de ramlar liksom bara av hela tiden, haha. Så igår fick jag nog och köpte en som sitter lite bättre i alla fall :)

Spana in gubben i bakgrunden vetja!

Favoritglajjorna (just nu) från Le Specs och solkepan följer med till stranden varje dag.

Har nästan ingen aptit här i värmen, men måste jag äta lunch så är det något kallt och enkelt som gäller, tuna sandwich tillexempel.

Idag har jag inte tagit mycket bilder alls, så det får bli några få, tråkiga :) Idag gick vi till hotellrummet redan vid halv 4, för det började spöregna! Solen börjar ju alltid lysa igen men jag hade rätt ont i huvudet också så det fick vara nog. Ikväll ska jag försöka samla ihop alla mina grejer och packa ner dem igen, imorgon vid halv nio (lokal tid) så drar vi härifrån. Vet att det finns internet på hotellet vi ska bo på sen men jag vet inte om de finns på rummen, men jag uppdaterar när jag kan sen - kanske slänger in ett inlägg innan vi drar imorgon!

Easy breezy

Jag ska käka lunch i min vanliga beach-utstyrsel.

Poolbaren.

Idag blev det bara en chilldag vid hotellet, efter gårdagens äventyr och regn kände jag för att hänga vid solen, poolen & havet :) Ibland får man ligga still under ett parasoll också, hehe. På tal om parasoll & skugga, herregud vad vissar människor ligger och pressar i solen, jag förstår inte hur de törs! jag ligger max fem minuter i solen sen hoppar jag in i skuggan igen. Knasiga människor, det kan ju inte vara så bra för huden? De vill väl bli bruna och det vill jag också men någon måtta får det vara! Nåja. Imorgon är sista heldagen här på Koh Chang, sen åker vi vidare. Några har frågat om jag varit i Thailand förut och det har jag, på Phuket & Koh Samui, så det här är tredje gången alltså. Nu har vi precis druckit lite kaffe på balkongen, ska snart klä på mig och dra ut och äta med min baby.

Swinging

Idag har varit en lite konstig dag. Det var soligt morse och vi begav oss till en moppeuthyrare & drog iväg. På vägen började det bli mulet men vi susade på en bra bit. Helt plötsligt är vi uppe och kör i bergen här och backarna är inte att leka med, rätt upp i himlen går dem och på andra sidan rätt ner i backen - var lite skraj där ett tag, särskilt när vi mötte en tankbil i vad som måste vara VÄRLDENS snävaste kurva. Herregud, har aldrig sett något liknande. Vi vänder efter ett tag i alla fall och det börjar regna lite smått. Det gör väl inget tänkte vi. Efter någon minut började det dock spöregna, alltså verkligen ÖSA ner & vi får lite panik eftersom vägarna är stupbranta. Till slut kommer vi ner till en liten by och där sladdar vi in och ställer oss under ett litet tak. Vi blev fast i den där byn ett bra jäkla tag, det regnade rätt länge. Så fort det blev uppehåll körde vi vidare - stannade snabbt vid en strand och tog något att dricka & gungade lite & sen for vi till hotellet och när vi kom fram sken solen och vädret var superfint. Skumt hur det kan svänga sådär! Resten av dagen låg vi vid poolen och badade både där och i havet. Ett litet äventyr har vi haft idag i alla fall och det är kul, man blir ju rastlös av att ligga still för länge :)

Chill

Jag har bränt mig på bröstet som ni ser, men jag är glad ändå. hehe.

Nyttig lunch - strips & vitlöksbröd :)

Milkshakes är inte dumma i värmen!

Det är härligt att ligga under parasollet och ha den här utsikten.

Hallå! Idag har vi bara tagit det lugnt vid hotellet, Henriks brända kropp är inte riktigt återhämtad ännu så det är skuggan och skyla sig om gäller för honom, stackars baby. Imorgon tänkte vi eventuellt hyra moppe igen och fara iväg någonstans, men vi får se! Har fått många frågor om vart i Thailand jag är och just nu är vi på Koh Chang! Vi drar dock vidare om ett par dagar. Tack för alla fina kommentarer jag har fått förresten, det är kul :) Igår gick vi runt här och shoppade på kvällen - eller shoppade, jag köpte ett linne, tre armband och en sarong - & vi käkade bara majs & vitlöksbröd till middag så idag vill jag ha någon riktigt god thaimat så vi ska ge oss ut om någon timme och leta rätt på en mysig restaurang. Det här är livet hörrni!

Lovely!

Helskotta vad varmt det har varit idag - har aldrig varit med om en sånhär varm dag i Thailand någonsin tror jag. När vi vaknade var himlen tokgrå och vi trodde inte att solen skulle komma fram alls - det passade dock oss utmärkt för även om vi smörjt oss väldigt mycket (i alla fall jag) så är vi röda i skinnet idag, mest Henrik, stackarn. så vi tänkte att nu när det är grått och inget roligt beachväder så tar vi och hyr oss en moppe och åker runt lite. Så det gjorde vi. På väg började det klarna upp litegrann och vid vårat första stopp så sprack det tillslut upp helt och blev helt galet soligt & varmt och det höll i sig hela dagen. Så vi har varit påklädda och hängt i skuggan hela dagen idag, men vi har haft det himla bra. Stället vi kom till var väldigt mysigt och fint och vi åt lunch & drack cola och vatten och bara chillade. Härligt! Nu ska jag börja göra mig i ordning för kväll & middag, ha det bäst! :)

The first day

Första riktiga dagen på plats bjöd på sol & värme! Vi har mest legat vid poolen/havet och göttat oss och bara njutit av att vara här och ha semester. Har druckit melonshake, käkat finfin lunch & badat en massa. Nu är klockan sex här och Henrik tar en powernap så jag passar på att blogga :) Vi har haft en riktigt härlig dag och det känns nästan overkligt att vara på plats, vi har ju längtat i hundra år känns det som! Hoppas ni gillade bilderna, för det här är vad bloggen kommer bestå av i två veckors tid :) Kram på er!

Cloudy morning

[Ska prova och se om det går att tidsinställa inlägg, gjorde det igår från bangkoks flygplats men det publicerades efter inlägget jag gjorde på hotellet igår.]

Började dagen med en liten promenad, vädret var dock inte det bästa och det verkar som att det har regnat inatt. Vi får väl se vad den här dagen bjuder på :)

20 hour travelling

Har tråkigt i bangkok!

Vårat hotellrum är rätt stort & vi har två stora sängar att vältra oss i :)

Herre min skapare vilken pärs det här har varit. Haha! Vi har varit på resande fot i tjugo timmar så vi är ganska avslagna just nu - men vi är i alla fall framme på Koh Chang och sitter på hotellrummet och käkar gotte (pocky!!) och dricker öl & cola. Vi fick ju vänta i bangkok i 5 timmar på vårt anslutningsflyg och det var sjukt segt - kom fram här när det var becksvart så vi har ju inte riktigt sett allt men det lilla vi har sett gillar vi! Vi har varit ute och käkat (starkt som fan) och gick och handlade lite & drack en drink & en öl vid havet, nu ska vi snart sova, det behövs! Men nu vet ni att jag lever och jag uppdaterar med lite roligare bilder imorgon :)

Sportigt värre

Jag har köpt ett par riktigt grymma skor - både sköna och snygga! Tänker att jag ska bära dem till ett par ljusa jeans & en enkel t-shirt och se sådär härligt avslappnad ut :) Henrik tyckte till och med att det var ett bra köp - "äntligen har du köpt ett par skor du kan vara ute och gå i" sa han. Hehe.